Miejskie Przedszkole nr 29 Wirtualny spacer

PSZCZÓŁKI - Do pracy z dzieckiem

Grupa dzieci 5-letnich



Temat tygodnia: Wiosenne przebudzenie (23.03-27.03.2020)

Aktywność językowa:

Wiersz 

Bożeny Głodkowskiej Wiosna i moda.

Pod koniec zimy wiosna
Wyjęła żurnali stosik.
-W co mam się ubrać? – dumała
-Co w tym sezonie się nosi?

Założyć sukienkę w kropki?
A może golf? No i spodnie?
Co wybrać, by być na czasie
i nie wyglądać niemodnie?

Torebkę wziąć czy koszyczek?
Na szyję apaszkę cienką,
na głowę – kapelusz z piórkiem
czy lepiej beret z antenką?

(W tym czasie... - Gdzież ta wiosna?
- pytali wszyscy wokół.
- Zaspała? Zapomniała?
Nie będzie jej w tym roku?)

I przyszła w zielonych rajstopach,
w powiewnej złocistej sukience
i miała wianek z pierwiosnków,
a w ręce trzymała kaczeńce.

Pachniała jak sklep z perfumami-
wszak była calutka w kwiatkach,
sypała płatkami jak deszczem-
i tak już została do lata.


 

2. Zabawa Szukamy rymów do wiosennych słów.

Dzieci przepadają za rymowanymi wierszykami i zagadkami. Warto to wykorzystać - tym bardziej, że układanie i recytowanie rymowanek wpływa bardzo korzystnie na rozwój inteligencji językowej dziecka. Zachęcamy aby korzystali państwo nie tylko z gotowych tekstów, ale także tworzyli - wspólnie z dzieckiem - własne rymowanki, śmieszne i niepowtarzalne.

 

3. Różnicowanie zdań prawdziwych i fałszywych.

 

  • Teraz coraz cieplej się ubieramy. (fałsz)

  • Kolor zielony to kolor wiosny? (prawda)

  • Wiosną słońce mocniej grzeje. (prawda) 

  • Wiosną jeździmy na sankach? (fałsz)

  • Wiosną topi się śnieg? (prawda)

  • Zimą kwitną kwiaty? (fałsz)

  • Przebiśnieg i krokus to pierwsze wiosenne kwiaty (prawda)

  • Latem lepimy bałwana? (fałsz)

  • Wiosną przylatują ptaki z ciepłych krajów? ( prawda) BRAWO!!!

 

Aktywność muzyczna:
 

Nauka piosenki Wiosna wiosenka

Wiosna, wiosenka - YouTube

 

Aktywność ruchowa:

 

1. Dowolny taniec przy nagraniu utworu Antonia Vivaldiego Cztery pory roku. Wiosna.

Antonio Vivaldi - Cztery Pory Roku - Wiosna / The Four Seasons - Spring - YouTube

 

lub Fryderyk Chopin „ Spring waltz”

 

Frédéric Chopin - Spring Waltz - YouTube

 

Utrwalenie wiadomości- nauka pisania i czytania:

1. Odkrywanie litery ł, Ł. Rysowanie po śladach rysunków. Określanie pierwszej głoski w słowie łodyga i w nazwach rysunków.


 

2. Składanie w całość pociętych na części obrazków wczesnowiosennych kwiatów.

 

Edukacja matematyczna:

Zabawa rysunkowa „ Narysuj obrazek dla wiosny” (orientacja na kartce)

Dziecko otrzymuje kartkę z konturem domku na dole kartki oraz ołówek i rysuje zgodnie z instrukcją rodzica.
Instrukcja:
1. podpisz się w lewym górnym rogu kartki
2. na dole kartki jest domek, dorysuj okno i drzwi
3. po prawej stronie domu narysuj drzewo
4. po lewej stronie domu narysuj płotek
5. nad domkiem narysuj słońce
6. pokoloruj rysunek dla wiosny
Dzieci po wykonaniu zadania kolorują obrazki dla wiosny.

 

Zabawy rodzica z dzieckiem:
 

  • Pisz cyfry palcem na plecach dziecka. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie napisanej cyfry.

  • Dodawaj ziarna prażonej kukurydzy — najpierw 2, potem kolejne 2 i następne 2. Na końcu ćwiczenia wszystko zjedzcie.

  • W ogrodzie szukajcie kwiatka, który ma najwięcej płatków. Możecie też szukać kwiatka najwyższego.

  • Wymyślajcie bajki z liczbami, np.: Wiewiórka zebrała 3 orzechy, potem kolejne 2 — ile miała razem? Potem znalazła kolejne 2 — ile miała? Potem zjadła 1. Ile zostało? Potem przyszła druga wiewiórka i…

  • Ustaw minutnik kuchenki mikrofalowej na 10/20/30 sekund i razem odliczajcie do zera.

  • Stań za dzieckiem i powiedz: „Ty jesteś pierwszy, a ja jestem druga”. Stańcie odwrotnie. Powiedz: „Teraz ja jestem pierwsza, a ty jesteś drugi”. (Pojęcie pierwszy/drugi nie jest dla dziecka oczywiste).

  • Pod trzema kubkami schowaj 2 winogrona. Dotykaj kolejno kubków, mówiąc: „To jest pierwszy kubek, ten jest drugi, a ten jest trzeci. Pod którymi kubkami są winogrona?”.

 

Działalność plastyczna:

 

1. Oglądanie reprodukcji malarskich przedstawiających wiosnę – rozmowa na temat wiosny.

(podział słowa „ wiosna” na sylaby, na głoski)

  • Kiedy zaczyna się wiosna?

  • Po jakiej porze roku przychodzi?

  • Jakie pory roku nastąpią po wiośnie?

  • Jaki miesiąc teraz mamy?)

  •  

2. Rysowanie żab według wzoru.
 

Żaba - Jak narysować Żabe - Rysowanie dla dzieci krok po kroku - YouTube
 

3. Zabawa plastyczna – Żaba

4. Zachęcamy do wykonania wspólnie z dziećmi żabki łapiącej muchę. Praca bawi i ćwiczy koordynacje ruchów, jest prosta do wykonania i daje dużo radości.
 

Prosimy o zbieranie wykonanych przez dziecko prac
 

Jak zrobić żabę łapiącą muchę? - YouTube

 

Przyroda:

1. Obserwowanie, w sposób bezpośredni lub pośredni (zdjęcia, obrazki, filmy)

oznak nadchodzącej wiosny.
 

2. Omówienie etapów rozwojowych żaby.

 

Żaby- film edukacyjny dla dzieci - YouTube

 

3. Jeśli dziecko będzie miało ochotę może pokolorować kartę pracy i samodzielnie wyciąć nożyczkami.

 

karty pracy.pdf

 

 

Link do stron z zabawami edukacyjnymi dla dzieci:

https://www.eprzedszkolaki.pl/

https://eduzabawy.com/karty_pracy/

 

W ramach projektu Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury, w którym bierze udział nasze przedszkole przesyłamy Państwu link do misiowych opowiadań. Zapraszamy do wysłuchania opowiadań Misiowej Mamy- Anety Konefał. Opowiadania czyta Misiowy Wujek- Maciej Barański.

http://bit.ly/MisioweOpowiadania 

 

 

 

DZIAŁAJMY RAZEM PRZECIWKO KORONAWIRUSOWI!

Przez najbliższy czas musimy zrobić wszystko, aby zapobiec szybkiemu rozprzestrzenianiu się koronawirusa w Polsce. Stąd szerokie działania rządu – takie jak zawieszenie zajęć w szkołach, przedszkolach, placówkach oświatowych, żłobkach i na uczelniach, a także odwołanie imprez masowych. Jest to możliwe dzięki specustawie w sprawie przeciwdziałania koronawirusowi.

WIELE JEDNAK ZALEŻY OD CIEBIE!

  • Unikaj skupisk ludzkich, jeśli możesz – udaj się na pracę zdalną.
  • Myj często ręce, nie dotykaj bez potrzeby twarzy.
  • Zwracaj uwagę innym na właściwe zachowania!

 

 

mali przedsiębiorcy

 

Dziś zajmiemy się przedsiębiorczością. Przedsiębiorczy przedszkolak to dziecko samodzielne w każdej dziedzinie, umiejące podejmować decyzje, kreatywne i zdobywające wiedzę na temat racjonalnego gospodarowania pieniędzmi. Zachęcamy do zabaw, które dla Was przygotowałyśmy i życzymy miłego dnia.

 

 Razem z Misiem przedszkole realizuje kierunek polityki MEN, jakim jest wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich. Realizacja modułu sprzyja kształceniu u dzieci kompetencji kluczowych, które stanowią połączenie wiedzy, umiejętności i postaw uważanych za niezbędne dla potrzeb samorealizacji i rozwoju osobistego, aktywnego obywatelstwa, integracji społecznej oraz zatrudnienia. Wiodącymi kompetencjami kluczowymi w tym module są kompetencje w zakresie przedsiębiorczości.

 

Zapraszamy do zabaw z Małym Misiem

1) „Grosz do grosza, a będzie kokosza” – poznanie polskiego przysłowia, które uczy, że każdy pieniądz się liczy. Rodzic prezentuje dziecku monetę jednogroszową i mówi, że za nią nie możemy nic kupić, jeśli jednak uzbiera się dużo monet o wartości 1 grosza, wtedy można już zrealizować jakieś swoje marzenie lub przeznaczyć pieniądze na pomoc biednym dzieciom. Dziecko, jeśli potrafi, może przeliczyć monety.

Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!

 

2. Co to za przedmioty? Oglądanie ilustracji przedstawiających przedmioty, które są związane z pieniędzmi. Oglądając, spróbuj wyjaśnić co one mają z nimi wspólnego.

-skarbonka zał.1

-bankomat zał.2

-kasa fiskalna zał.3

-bank zał.4

-sejf zał.5

        

3) Zabawa skoczna „Skok do skarbonki”.

Rodzic tworzy „skarbonkę” z szala/apaszki na podłodze. Na hasło rodzica: „Hop do skarbonki!” dziecko wykonuje skok obunóż (monety wpadają do skarbonki).

 

4) Moja skarbonka. W domu na pewno Wasze Mamusie znajdą jakieś przedmioty, z których możecie wykonać swoją niepowtarzalną skarbonkę. Pomyślcie wspólnie jak ta skarbonka mogła by wyglądać, jak można ją ozdobić. Jeśli macie pomysł, zrealizujcie go i przyślijcie nam zdjęcie swojej skarbonki. W załącznikach przykładowe wzory skarbonek J

  

 

5) Zabawy matematyczne z monetami.

· Dzieci porównują ciężar poszczególnych monet. Szacują, czy ważą tyle samo, czy różnią się od siebie – układają na jednej dłoni wybraną monetę, a na drugiej dłoni inną monetę. Opisują swoje wrażenia.

· Układają monety od największej do najmniejszej i odwrotnie.

· Segregują monety według nominału.

· Układanie rytmów z monet. Rodzic układa rytm, np. moneta 1 gr – 2 gr – 5 gr, a zadaniem dziecka jest go kontynuować.

Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet! Lub monet papierowych zał. Monety

6) Obejrzenie filmiku edukacyjnego: „Krótka historia pieniądza”. https://www.youtube.com/watch?v=Y8s3pTobAYo

7.Zaprojektuj banknot- proszę o przesłanie zdjęcia banknotu zaprojektowanego przez dziecko

Rodzic prezentuje dziecku banknoty i monety. Uwaga! Prezentacji dokonuje w rękawiczkach!

Dziecko otrzymuje arkusz papieru w formacie zbliżonym do banknotu. Ma za zadanie zaprojektować swój własny. Rodzic przypomina, że banknoty mają dwie strony. Z jednej strony znajduje się wizerunek osoby, a z drugiej – przedmioty, budowle związane z jej życiem, czasami, w których żyła. Prosi również, aby na każdym banknocie znalazło się jego oznaczenie cyfrowe, czyli wartość. Może to będzie banknot babci, a może pani z przedszkola? Każdy pomysł będzie dobry!

Wyjaśniamy dziecku, że pieniądze w Polsce może emitować jedynie Narodowy Bank Polski. Tworzenie banknotów zleca on Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych, a monet – Mennicy Polskiej. Powstają w niej również monety okolicznościowe oraz kolekcjonerskie.

8) Na koniec coś dla Rodziców- sudoku z monetami, a może sami dacie radę uzupełnić.?


Prace dzieci w ramach modułu Mali Przedsiębiorcy