Godziny dostępności nauczycieli:
mgr Jolanta Warwaszyńska- Jundziłł środa 11:00-12:00 oraz 12:00-13:00 zamiennie co dwa tygodnie
Natalia Pakuła czwartek 7:00-8:00 oraz 11:30-12:30 zamiennie co dwa tygodnie
nauczyciel wspomagający mgr Magdalena Lada poniedziałek 12:30-13:30
Biedronki to my, najstarsza grupa przedszkolna, która liczy 25 dzieci. W większości znamy się od 4 lat. Lubimy razem bawić się i uczyć. Ciekawi nas wszystko, co nieznane, mamy wielki zapał do działania i nie boimy się wyzwań. Chętnie wykonujemy proponowane zadania i uczestniczymy w zajęciach, ponieważ chcemy wiedzieć więcej i poradzić sobie z nauką w szkole. Jesteśmy „głodni ruchu”, dlatego cieszymy się z każdej formy aktywności ruchowej, zwłaszcza na przedszkolnym placu zabaw. Wyrażamy siebie i swoje uczucia poprzez ekspresję plastyczną, muzyczną, ruchową. Poznajemy świat przyrody oraz kulturę polską i innych krajów. Twórczo realizujemy własne pomysły i tematy nam podane. Znamy swoje prawa i obowiązki, szanujemy innych i budujemy pozytywne relacje z rówieśnikami. Mamy możliwość rozwijania swoich zainteresowań i uzdolnień poprzez organizowane kąciki tematyczne oraz udział w zajęciach dodatkowych takich jak: robotyka, sport czy balet. Czujemy się tu bezpiecznie i z radością spędzamy każdy dzień w przedszkolu.
W grupie pracują nauczyciele: mgr Jolanta Warwaszyńska- Jundzłł, Natalia Pakuła oraz nauczyciel wspomagający mgr Magdalena Lada.
RAMOWY ROZKŁĄD DNIA w grupie Biedronki
CZAS PRACY: 6:30 – 16:30
Charakterystyka rozwoju dziecka sześcioletniego.
Rozwój i integracja funkcji psychofizycznych dziecka sześcioletniego umożliwia mu ograniczenie dotychczasowej spontanicznej aktywności zdominowanej przez zabawę i dostosowanie się do nowych zadań rozwojowych ukierunkowanych przede wszystkim na osiągnięcie „gotowości szkolnej”.
W tym okresie następuje doskonalenie motoryki, rozwija się koordynacja wzrokowo-ruchowa, ruchy stają się bardziej płynne, precyzyjne. Zwiększa się też znacznie potrzeba zaspakajania ruchu, przez co dziecko jest bardzo ruchliwe.
Wzrost percepcji wzrokowej i słuchowej umożliwia stopniowe opanowanie umiejętności pisania i czytania. Zwiększają się też zdolności pamięciowe. Poza pamięcią bezpośrednią rozwija się pamięć trwała, dzięki której kształtują się doświadczenia dzieci. Doskonalą się czynności myślowe takie jak: porównywanie, szeregowanie i klasyfikowanie. Dzieci posługują się swobodnie mową potoczną, porozumiewają się bez trudu z innymi osobami. Z czasem mowa staje się mową kontekstową - ścisłą, wiązaną, dzieci tworzą wypowiedzi zrozumiałe o poprawnej budowie językowej.
Sześciolatek doskonale rozumie emocje własne i innych osób. Umie mówić o przeżyciach i potrafi ocenić przyczyny reakcji emocjonalnych. Rozwijają się uczucia związane z samooceną. Dziecko zaczyna wchodzić w role społeczne, nawiązuje interakcje z rówieśnikami, tworzą się pierwsze przyjaźnie. Pojawiają się się prospołeczne zachowania przy jednoczesnym występowaniu zachowań negatywnych, zwłaszcza agresji fizycznej, która z wiekiem ustępuje miejsca agresji werbalnej.
Kształtuje się osobowość dziecka. Staje się ono zdolne do samokontroli, co przejawia się planowaniem w działaniu, dostosowywaniem się do poleceń i norm społecznych. Dziecko buduje obraz własnej osoby i rozwija poczucie własnej tożsamości.